Аннотации:
Дослідники вважають, що дошкільник не може оволодіти повноцінною моральною поведінкою з її внутрішньою сутністю моральної самодетермінації, він може лише оволодівати її моральними формами. Саме емпіричне вивчення розвитку моральної поведінки дітей дошкільного віку дозволяє розширити знання про природу становлення моральної поведінки зростаючої особистості, з’ясувати її особливості та механізми подальшого розвитку в онтогенезі. Психологічні умови розвитку моральних форм поведінки в ігровій діяльності дітей дошкільного віку полягають у забезпеченні сприймання моральних аспектів поведінки (норм, зразків дії, позицій, ставлень, оцінок), якщо вони представлені дорослими у конкретно-образній формі та у актуалізації їх емоційного співпереживання з приводу значення моральних аспектів поведінки людини та співвіднесення його з власним «Я». Мета дослідження: науково обґрунтувати та емпірично дослідити особливості становлення моральних форм поведінки дошкільників і запропонувати шляхи та засоби їх цілеспрямованого розвитку в умовах сюжетно-рольової гри.