Abstract:
Для сучасної освітньої системи проблема розвитку розумових здібностей надзвичайно важлива. Третє тисячоліття ознаменоване інформаційною революцією, коли розумні й освічені люди цінуються як справжнє національне багатство. Необхідність компетентно орієнтуватися у зростаючому обсязі знань пред'являє інші вимоги до розумового розвитку підростаючого покоління, ніж це було 30-40 років тому. На перший план висувається завдання формування здатності особистості до активної розумової діяльності. В старшому дошкільному віці знання все частіше поєднуються з розвитком пізнавального ставлення до навколишнього, яке вимагає розвитку певних способів їх освоєння. Діти оволодівають порівнянням, узагальненням, класифікацією, у них формується загальний спосіб розумової діяльності: здатність швидко і точно зрозуміти завдання, планомірно і послідовно вирішувати його, вірно оцінювати результати. Розумова діяльність у дітей формується в процесі навчання під керівництвом дорослого. Найважливіше завдання сучасної освіти полягає у формуванні особистості, яка має високим рівнем розумового розвитку, здатної ефективно засвоювати знання і застосовувати їх на практиці.