Abstract:
Сталий розвиток суспільства – одна з провідних концептуальних ідей ХХІ століття, яка набула широкого розповсюдження у світовому співтоваристві та зумовила завдання формування нового типу молодого покоління, здатного вести такий спосіб життя, який був би основою довготривалого ощадливого гармонійного розвитку людства. Досягнення гармонії між людьми, суспільством і природою можливе за умови створення й функціонування, в майбутньому, соціоприродної системи, здатної розв’язувати сукупність протиріч, що проявляються в наш час між природою і суспільством, між екологією й економікою, між уже сформованими потребами людей і розумними потребами. А досягти цього можливо лише за умови формування ціннісних орієнтацій у підростаючого покоління, і починати треба вже з дошкільного віку. Реалізація ідей освіти сталого розвитку в роботі закладу дошкільної освіти (ЗДО) – важливий аспект виховної роботи, що передбачає засвоєння дітьми, (а через них і їхніми батьками) й педагогами принципів ноосферного суспільства, що лежать в основі навичок екологічно-, економічно- й соціально доцільної поведінки, як інтегрованого результату функціонування освітньої системи, без чого неможливе створення суспільства стійкого благополуччя на часі і комфортного майбутнього для наступних поколінь. Мета – теоретично обґрунтувати й експериментально перевірити ефективність педагогічних умов формування ціннісних орієнтацій у дітей дошкільного віку в контексті ідей освіти для сталого розвитку.