Аннотации:
Модернізація мовної освіти в Україні передбачає орієнтацію на компетентнісно орієнтоване навчання української мови в початкових класах. У Концепції загальної середньої освіти в 12-річній школі є «розвивальна, культуроутворювальна домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти та саморозвитку, уміє критично мислити, аналізувати різноманітну інформацію, використовуючи здобуті знання й уміння для творчого розв’язання проблем, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни». Учителями застосовуються окремі методи і прийоми, вправи й завдання, які відповідають цій меті. Як наслідок, у писемному мовленні учнів виявлено низку помилок і недоліків, що спричиняли порушення стильової єдності висловлювань, свідчили про лексичну бідність мовлення, нерозвиненість чуття мови, невміння комунікативно виправдано, стилістично доцільно вживати мовностилістичні засоби у текстах різних типів і стилів. Результати аналізу письмових творчих робіт засвідчили, що загальний рівень сформованості вмінь будувати висловлювання різних типів і стилів в учнів 3 і 4 класів є недостатнім. Таким чином, аналіз стану проблеми формування стилістичних умінь молодших школярів у теорії та практиці навчання підтверджує її актуальність.