Аннотации:
В умовах національного та соціально-культурного становлення державності та демократизації суспільства, відродження інтелектуального й духовного потенціалу громадян України, розширення сфер функціонування української мови як державної особливої ваги набуває культура мовлення – найважливіший засіб спілкування, виховання й всебічного розвитку особистості. Проте методичні дослідження свідчать, що проблемі формування культуромовних навичок у процесі вивчення елементів лексикології у початкових класах приділяється недостатньо уваги. Робота над вивченням лексичного матеріалу в початкових класах має велике загальноосвітнє й практичне значення. Вивчення його розширює знання учнів про мову, ознайомлює з одиницею мови – словом, є головним джерелом збагачення словника учнів. Вивчення лексики розвиває увагу учнів до значення й уживання слів у власному мовленні, виховує потребу в доборі необхідного слова для точного висловлювання думки, розвиває чуття мови. Об’єкт дослідження – процес формування культуромовних навичок у початковій школі. Предмет дослідження – методика використання засобів лексикології в процесі формування культуромовних навичок молодших школярів.