Аннотации:
Однією з причин гальмування демократичного розвитку суспільства є те, що значна частина людей не готова до свідомої участі в цьому процесі, не здатна критично осмислювати факти та події навколишньої дійсності, інформацію, вносити нові ідеї в усі сфери життя суспільства, бути вільними від конформізму та догматизму. Від наявності чи відсутності таких рис залежить певною мірою доля суспільства. Критичне мислення є не тільки наслідком демократичного способу життя, але і чинником його формування. Під критичним мисленням слід розуміти процес розгляду ідей з багатьох точок зору, відповідно до їх змістових зв’язків, порівняння їх з іншими ідеями. Мета дослідження. Розробити та експериментально перевірити дотримання психолого-педагогічних умов розвитку критичного мислення молодших школярів, зокрема – застосування системи вправ під час навчання.