Аннотации:
Спілкування дитини з ровесниками в різних видах діяльності стимулює мовленнєву активність — розвиває функції і форми її мовлення, сприяє усвідомленню дитиною своїх мовленнєвих висловлень. Тому актуальність проведеного нами дослідження зумовлюється значимістю вивчення психологічних особливостей комунікативно-мовленнєвого розвитку молодшого школяра, можливістю оптимізації цього розвитку, а також виявленою прямою залежністю успішності навчання в початковій школі та рівнем мовленнєвого розвитку. Об’єктом дослідження є комунікативно-мовленнєва діяльність дітей молодшого шкільного віку. Предмет дослідження — психологічні особливості комунікативно-мовленнєвого розвиток молодшого школяра. Метою дослідження є з’ясування особливостей усвідомлення мовленнєвої дійсності як умови та складової процесу засвоєння рідної мови у дітей молодшого шкільного віку та комунікативно-мовленнєвого їх розвитку.