Аннотации:
Розбудова національної системи освіти в сучасних умовах з урахуванням змін у всіх сферах суспільного життя вимагає критичного осмислення історичного досвіду розвитку системи закладів дошкільної освіти (ЗДО) різних типів як однієї зі складових системи дошкільної освіти України. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року окреслює завдання по відновленню та розширенню їх мережі з метою задоволення потреб населення; створенню оптимальних умов для функціонування ЗДО; оновленню змісту, форм, методів і засобів навчання, виховання, розвитку дітей дошкільного віку відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. Основними напрямами її реалізації є формування нормативно-правової бази у сфері освіти, зокрема дошкільної, яка має спрямовуватися на визначення правових, організаційних засад її інноваційного розвитку. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні еволюційних змін та тенденцій у розвитку системи закладів дошкільної освіти різних типів в Україні впродовж другої половини ХХ – початку ХХІ століть крізь призму їх сучасного стану та перспектив подальшого розвитку.