Аннотации:
Розвиток мовлення – один із основних чинників становлення особистості в дошкільному дитинстві. Ступінь мовленнєвого розвитку визначається рівнем сформованості знань, умінь та навичок дитини, її пізнавальних і соціальних мотивів, потреб та інтересів. Пріоритетним напрямом вивчення мовленнєвого розвитку сучасного дошкільника є поєднання процесів засвоєння цінностей, звичаїв, мови, традицій рідної культури та виховання шанобливого ставлення до інших культур. За умов ізоляції дитини від повноцінного мовленнєвого спілкування у полікультурному оточенні, особливо в період дошкільного віку, передусім гальмується формування відповідної картини світу та адекватного самосприйняття зростаючої особистості. Мета дослідження полягала у виявленні психологічних особливостей формування комунікативно-мовленнєвої сфери у старшому дошкільному віці, розкритті шляхів розвитку комунікативно-мовленнєвих вмінь старшого дошкільника, у розробці програми засобів корекційного ефективного впливу на комунікативно-мовленнєвий розвиток дітей старшого дошкільного віку.