dc.description.abstract |
Найважливіша мета корекційного навчання полягає у підготовці дітей із порушеннями розвитку до самостійної життєдіяльності, інтеграції в сучасну систему суспільних відносин. Рання педагогічна корекція, подолання та попередження відхилень у розвитку є визначальною умовою для досягнення цієї мети. Особливе значення для психічного розвитку дитини, зокрема з порушеннями інтелектуального розвитку, має сенсорне виховання. Сенсорне виховання дитини є необхідною умовою формування у неї предметної-практичної та інших видів діяльності, що особливо важливо для трудового виховання. При здійсненні найпростіших практичних дій необхідно враховувати властивості предметів (розмір, форму, фактуру тощо), які орієнтують та регулюють дії людини. Засобами формування перцептивних дій є сенсорні еталони, що уможливлюють виявлення властивостей та особливостей об’єктів. Таким чином, розвиток сприймання відбувається шляхом удосконалення та формування перцептивних дій, які залежать від засвоєння дітьми сенсорних еталонів. Для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, проблема сенсорного виховання, зокрема, в аспекті розумового розвитку та підготовки до життя, особливо актуальна. Оскільки, спеціально організоване навчання та виховання дитини з інтелектуальними порушеннями відіграють важливу роль у її розвитку. Мета дослідження – з’ясувати сутність та особливості формування сенсорних еталонів дошкільників з інтелектуальними порушеннями. |
uk_UA |