Аннотации:
На відміну від традиційного, компетентнісний підхід, завдяки своїй багатогранності, різноплановості, системності та комплексності, дозволяє значно підвищити результативність освітнього процесу, наповнюючи його реалістичним змістом, адже саме за таких умов діти мають можливість не лише засвоїти певні знання, оволодіти вміннями та навичками, а й, що найважливіше, навчитися застосовувати їх у повсякденній практичній діяльності. Саме компетентнісний підхід дає змогу дітям одночасно вивчати новий матеріал, навчатися думати, міркувати, практично діяти, шукати ефективні способи вирішення проблемних ситуацій, співпрацювати з дорослими та ровесниками, легше адаптуватися до умов закладу дошкільної освіти. У педагогіко-психологічних літературних джерелах спостерігається дещо розрізнене, іноді й взагалі суперечливе тлумачення термінів «компетенція» та «компетентність». Це й не дивно, адже обидва вони походять від одного латинського кореня: «competentia», що у перекладі означає «узгодженість, відповідність», а «compete» – «домагатися, відповідати, бути здатним». Мета дослідження — виявити й теоретично обґрунтувати педагогічні умови реалізації компетентнісного підходу у вихованні дітей дошкільного віку.