Abstract:
Український фольклор висвітлює перед молодшими школярами найцікавіші і найважливіші аспекти життя народу, закладає на цій основі початки їх моральності і громадськості. Твори малих фольклорних жанрів показують дітям глибоку значущість об’єктивної реальності, яку народ спостерігав, узагальнював і передавав з покоління в покоління у приказках, прислів’ях, піснях, прикметах тощо. Лише в такому випадку дитина навчається не просто слухати і читати твір, а й зіставляти описане зі своїми діями, вчинками, думками, настроями. Саме в цьому полягає основне завдання навчання і виховання молодших школярів засобами українського фольклору, яке повинно посісти чільне місце в освітньому процесі початкової школи. Малі фольклорні форми мають велике значення не лише з погляду виховного впливу, а й у ракурсі формування дидактичних знань і вмінь. Це й джерело пізнання, і засіб, що поглиблює уявлення дітей про дійсність і на основі сильного емоційного впливу спрямовує молодших школярів на ефективне засвоєння мовленнєвих та мовних понять. Метою магістерської роботи є обґрунтування ефективності використання малих фольклорних форм під час уроків української мови та літературного читання у початкових класах.