Abstract:
Уміння працювати з інформацією впродовж життя: здобувати її, переробляти, застосовувати для індивідуального розвитку і самовдосконалення, передавати, і в результаті – уміння спілкуватися – повинно стати невід’ємною рисою життя людей ХХІ століття. Актуальність дослідження зумовлена радикальними змінами в сучасному освітньому середовищі, що акцентують увагу на необхідності виховання самостійної та творчої особистості. Критичне мислення є спільним вмінням для десяти ключових компетентностей Нової української школи, яке здатне забезпечити успішну самореалізацію учня. Об’єктом дослідження є процес навчання української мови в початковій школі, а його предметом – застосування технологій розвитку критичного мислення молодших школярів на уроках української мови. Мета роботи – схарактеризувати методи та прийоми технологій розвитку критичного мислення, які доцільно використовувати на уроках української мови в початковій школі, та змоделювати систему вправ, спрямованих на розвиток критичного мислення молодших школярів під час засвоєння мовного матеріалу.