Аннотации:
На сучасному етапі розбудови національної системи шкільної освіти значна увага приділяється питанням естетичного виховання дітей. У цьому контексті суттєвого значення набувають проблеми становлення гармонійної і цілісної особистості, якій притаманні високі духовні цінності та естетичні ідеали. У музичній казці виховний потенціал посилюється завдяки включенню у її структуру потужних ресурсів музичного мистецтва, які також удосконалюють естетичну сферу дитини, збагачують її новими відчуттями й смислами, які несе музика, образотворе мистецтво, хореографія, збуджують і активізують емоційну сферу, розвивають творче мислення, формують інтерес до мистецької діяльності, до естетичного саморозвитку і самоудосконалення у сфері прекрасного. Проведений аналіз науково-методичної літератури свідчить, що нині накопичений значний досвід використання потужного потенціалу казки в навчально-виховному процесі сучасної школи. Водночас, сьогодні ще недостатньо використовуються значні естетико-виховні можливості саме музичних казок. Так, досі чітко не окреслено оптимальні шляхи запровадження музичної казки у навчальну і виховну роботу з молодшими школярами, не систематизовано методичний інструментарій естетичного виховання школярів за допомогою музичної казки, потребують подальшого вирішення питання оновлення методичних підходів до керівництва художньо-творчою діяльністю молодших школярів у царині музичної казки, визначення відповідних педагогічних умов, які забезпечать її ефективність. Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці ефективності методики естетичного виховання молодших школярів засобами музичної казки.