Аннотации:
У роки інтенсивного реформування системи освіти в Україні надзвичайно важливу роль відіграють пошуки шляхів становлення та розвитку її фундаменту – початкової освіти. Усвідомлення особливостей становлення та розвитку початкової освіти в минулому є не тільки важливим, але й необхідним для вирішення сьогоденних завдань. Актуальним є вивчення тих періодів вітчизняної історії, які відзначалися інтенсивним творенням національної культури суспільства і освіти як її важливої складової. Мета дослідження – враховуючи нинішню актуальність розглянутої теми становлення національної школи, а також недостатню вивченість її українською історико-педагогічною наукою, за мету поставлено переглянути питання становлення початкової освіти в Україні (1917-1930 рр.) з урахуванням її специфіки та суспільно-економічних і соціально-педагогічних особливостей кожного етапу, окресленого історичного періоду.