Abstract:
Однією з ключових компетентностей Нової української школи є спілкування державною мовою, яке передбачає: вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів); здатність реагувати мовними засобами на соціальні та культурні явища; усвідомлення ролі ефективного спілкування. Серед інноваційних технологій навчання значної популярності набувають інтерактивні технології, в основі яких – взаємодія, навчання у співпраці, та технології розвитку критичного мислення, яке є спільним вмінням для всіх ключових компетентностей Нової української школи та здатне забезпечити успішну самореалізацію учня. Хоча ці педагогічні технології успішно впроваджуються у практику початкової школи, проте деякі аспекти їх використання потребують подальших досліджень. Це стосується особливостей їх застосування в процесі вивчення лексичного матеріалу, умов вибору, функціонування, організації процесу навчання на уроках української мови з їх використанням. Значний навчальний потенціал і недостатня розробка вказаних аспектів під час вивчення української мови учнями молодшого шкільного віку, відсутність цілісної концепції збагачення словникового запасу учнів у процесі вивчення морфології в початкових класах із використанням новітніх технологій навчання зумовили актуальність теми дослідження. Мета роботи – схарактеризувати особливості збагачення словникового запасу учнів початкових класів в процесі вивчення частин мови засобами інтерактивних технологій та технологій розвитку критичного мислення.