dc.description.abstract |
Сучасні дослідження науковців, висвітлені в дефектологічних публікаціях і спостереження практиків, показують, що несприятливі соціально-економічні фактори життя зумовлюють зростання кількості дітей з проблемами мовленнєвого розвитку. Тому актуальною проблемою є своєчасне попередження, виявлення і подолання порушень мовлення у дітей, враховуючи особливо важливе значення мови і мовлення в особистісному становленні дітей та мовленнєвої підготовки до навчання у школі з шести років. Становлення мовного спілкування відбувається поступово, разом з розвитком дитини. Формування мовлення взаємопов'язане з розвитком усіх психічних функцій дітей. Недостатній розвиток звуковимови або лексики, граматичного оформлення фрази, або мелодії і виразності, темпу, ритму, плавності мовлення, здібності передавати свою думку, бажання – все це разом і окремо може викликати у дитини замкнутість, сором’язливість, уповільнення мовної активності, своєрідні мовні хитрощі. Своєчасне виявлення і корекція мовленнєвих вад дозволяє добитися кращих результатів у формуванні позитивних рис особистості, правильних взаємовідносин з навколишніми, і врешті, забезпечити повноцінну підготовку дітей до навчання у школі. Правильне усне мовлення є важливою умовою успішного навчання дитини не тільки рідної мови, але і всіх предметів що вивчаються в школі. Корекційна робота з усунення порушень мовлення полягає у виправленні недоліків мовлення. Основною метою корекційної роботи при дислаліі є формування умінь і навичок правильного відтворення звуків мовлення. Мета дослідження: з’ясувати найбільш ефективні методи корекції порушень звуковимови у старших дошкільників, розробити систему корекційної роботи з ними. |
uk_UA |