Аннотации:
Загальновідомо, що Державний освітній стандарт початкової школи з української мови передбачає, починаючи з 1-го класу, ознайомлення учнів з міркуванням як типом мовлення, формування вмінь аргументувати свою думку, робити умовиводи. Проте аналіз дошкільної методичної літератури й практики свідчить, що в чинних програмах навчання і виховання дітей не виокремлено спеціальні завдання та мовний зміст роботи над міркуванням як функціонально-смисловим типом монологічного мовлення, тобто між початковою і дошкільною освітніми ланками не вибудовані логічні зв’язки в змісті навчання дітей монологу-міркування. Мета дослідження полягає в теоретичній розробці та експериментальній перевірці методики формування у дітей старшого дошкільного віку умінь будувати міркування, зорієнтованої на оптимальну мовленнєву підготовку дитини до школи.