У статті зактуалізовано питання формування стилістичної компетентності майбутніх учителів української мови і літератури. Теоретично узагальнено набутки українських і зарубіжних дослідників-лінгводидактів. Проаналізовано спроби щодо визначення належності стилістичної компетентності студентів-філологів. На підставі аналізу й синтезу наукових джерел потлумачено поняття стилістичної компетентності майбутнього вчителя української мови і літератури як багатокомпонентної й динамічної здатності особистості, що є результатом навчання стилістики української мови, зокрема засвоєння знань зі стилістики, оволодіння стилістичними вміннями й навичками, наявність мотиваційно-ціннісного ставлення й поведінкових норм, а також досвіду їхнього застосування під час конструювання стилістично довершеного тексту в усній і писемній формах, використання мовних засобів відповідно до мети, умов й цільових настанов спілкування, здійснення науково-дослідницьких пошуків і майбутньої педагогічної діяльності. Складниками стилістичної компетентності за психологічними чинниками визначено мотиваційний, знаннєвий (когнітивний), діяльнісний, ціннісний, емоційний, рефлексійний компоненти. Відповідно до змістового наповнення варто говорити про загальностилістичний (засвоєння загальних понять і категорій стилістики) і рівневостилістичний, зокрема фонетично-стилістичний, лексично-стилістичний (лексично-стилістичний і фразеологічно-стилістичний), граматично-стилістичний (словотвірно-стилістичний, морфологічно-стилістичний, синтаксично-стилістичний) компоненти. Схарактеризовано складники стилістичної компетентності за діяльнісними ознаками: мовний, мовленнєвий, комунікативний, самоосвітній, науково-дослідницький, методичний.
The article focuses on the formation of future Ukrainian language and literature teachers stylistic competence. Ukrainian and foreign linguodidactic researchers achievements are theoretical generalized. The attempts to determine the membership of students-philologists stylistic competence are analyzed. Based on the analysis and synthesis of scientific sources, the notion of stylistic competence of the future Ukrainian language and literature teacher as a multicomponent and dynamic personality ability is learned, which is the result of teaching the Ukrainian language Stylistics, in particular the mastering of knowledge in Stylistics, the mastery of stylistic skills and abilities, the presence of motivational and value attitudes, and behavioral norms, as well as their experience in designing stylistically completed text in oral and written forms, used I linguistic resources for the purpose, conditions and targeted communication guidelines, the implementation of research exploration and future educational activities. The components of stylistic competence according to psychological factors are determined bymotivational, knowledge (cognitive), activity, value, emotional, and reflective components. According to the content it is necessary to speak about the generalistic (Stylistics general concepts and categories assimilation) and level-style phonetic-stylistic, lexical-stylistic (lexical-stylistic and phraseological-stylistic), grammatical-stylistic (word-and-stylistic, morphological-stylistic, syntactically-stylistic) components. According to the activity features stylistic competence components are characterized: linguistic, communicative, self-educational, scientific research, methodical.