Нова парадигма освіти вимагає застосування сучасних засад навчання української мови в середній школі. У статті йдеться про використання принципу автентичності шляхом його реалізації в таких сферах, як «автентичний текст» та «автентична комунікація». У процесі характеристики автентичних текстів важливо аналізувати незрозумілі слова та специфічні структурні елементи. Запропоновано етапи порівняльно-стилістичного аналізу основного тексту та канонічного (фінального) тексту. Автентичне спілкування визначається як відтворення на уроках української мови реальних мовленнєвих ситуацій, актуальних для майбутнього спілкування учнів (у педагогічній діяльності та в різноманітних життєвих ситуаціях). Це реалізується шляхом використання на заняттях ситуаційних вправ і завдань, рольових ігор.
The new paradigm of education requires the application of modern principles of teaching Ukrainian language in high school. The article focuses on the use of the authenticity principle through its implementation in areas such as «authentic text» and «authentic communication». In the process of characterizing authentic texts, it is important to analyze unclear words and specific structural elements. The stages of the comparative stylistic analysis of the main text and the canonic (final) text are proposed. Authentic communication is defined as the reproduction in Ukrainian language classes of real speech situations relevant for the students’ fu-ture communication (in pedagogical activities and in various life situations). It is implemented through the using of situational exercises and tasks and role-playing games in classes.