Аннотации:
Аналіз мовної продукції дошкільників із загальним недорозвитком мовлення різного ґенезу свідчить про значні труднощі у використанні семантичних одиниць, що виражається в стереотипних відповідях, неадекватних семантичних замінах, стійких аграматизмах. На думку науковців, це зумовлено тим, що граматичні значення завжди більш абстрактні, ніж лексичні, а граматико-семантична система мови організована на основі великої кількості мовних правил. Загалом, порушення семантичного компоненту мовлення у дітей із ЗНМ обумовлені недорозвиненням у них морфологічних і синтаксичних узагальнень, несформованістю тих мовних операцій, у процесі яких відбувається граматичне конструювання, вибір певних мовних одиниць та елементів з закріпленою у свідомості дитини та їх об'єднання в певні синтагматичні структури (Н. Жукова, Р. Лалаєва, Н. Серебрякова, Є. Соботович, Т. Філічова). Відповідно, набуває актуальності проблема вивчення особливостей формування лексико-семантичними уміннями дошкільниками із загальним недорозвиненням мовлення та особливостей корекції відповідних умінь в у них. Мета дослідження: розроблення методичного забезпечення з корекції лексико-семантичних умінь у дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення.