Abstract:
Перехід на рівень довільного оволодіння мовою характеризується появою складної усвідомленої форми мовленнєвої діяльності — письма, яке надалі стає одним з основних інструментів здобуття знань та формування навичок, потужним засобом комунікації. Оволодіння письмом передбачає як опанування технічною стороною (графікою), так і засвоєння норм правопису (орфографії), що є одним з основних чинників, які впливають на подальший навчальний процес. Саме навчання грамотного письма виявляється одним із найскладніших завдань не тільки у початковій школі, але й упродовж усього шкільного періоду. Наявність нерізко вираженого загального недорозвитку мовлення (далі — НЗНМ) є причиною виникнення різних порушень у формуванні писемного мовлення, серед яких одне з центральних місць посідає дизорфографія. Порушення правопису за правилом у дітей це – розповсюджене мовленнєве порушення, що вимагає своєчасної систематичної корекції. Значна поширеність порушень писемного мовлення серед дітей, ускладнює навчальний процес у цілому, і робить актуальною проблему виявлення і корекції дизорфографії у дітей. Існуючі прийоми і методики корекційної роботи з усунення дизорфографії у молодших школярів вимагають ретельної систематизації і подальшої розробки, що і зумовило вибір теми дослідження. Мета дослідження: розглянути особливості прояву порушень навичок письма за правилом у молодших школярів, визначити систему логопедичної роботи з усунення дизорфографії у дітей молодшого шкільного віку.