Abstract:
Проблема формування зв’язного мовлення розглядалася в педагогічному, логопедичному, психологічному аспектах. Дитячим навчальним закладам для дітей із загальним недорозвиненням мовлення (далі ЗНМ) належить провідна роль у їх вихованні та розвитку, корекції та компенсації мовленнєвого порушення, у підготовці до школи. Корекційна робота включає щоденне проведення фронтальних й індивідуальних занять, здійснення наступності в роботі логопеда, вихователя, батьків дитини. Формування мовлення дітей з ЗНМ в спеціальному ДНЗ здійснюється як у процесі різноманітної практичної діяльності під час проведення ігор, режимних моментів, спостережень за навколишнім, так і на спеціальних корекційних заняттях. Актуальність даного дослідження визначається необхідністю проведення спеціальної корекційно-розвивальної роботи із розвитку мовлення дітей із ЗНМ у найбільш сприятливий віковий період – у дошкільному віці. Значущість цієї проблеми окреслена також когнітивною функцією мовлення, тісним зв’язком процесу розвитку мовлення і пізнавальної діяльності. Недорозвиток мовлення негативно впливає на загальний психічний розвиток дитини, ускладнює її спілкування з оточенням. Метою дослідження є вивчення особливостей використання розповіді під час логопедичних занять з дошкільниками із ЗНМ.