Аннотации:
В даний час проблема розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку стає особливо значущою. За статистичними даними, лише 10-12% новонароджених зʼявляються на світ здоровими. При типовому розвитку оволодіння звуковим складом мовлення у дошкільників закінчується до 4-5 років. Але іноді цей процес затягується. У цьому віці ми часто спостерігаємо дітей, мовлення яких мало зрозуміле для оточуючих: окремі звуки не вимовляються, пропускаються або замінюються іншими. Дошкільний вік – важливий період у становленні особистості дитини. Без формування артикуляційного та граматично правильного мовлення повноцінний особистісний розвиток дитини та її адаптація в навколишньому світі неможливі. Своєчасне оволодіння дітьми дошкільного віку темпом, ритмом, інтонацією, літературно-нормативною вимовою, тембром та іншими просодемами мовлення є необхідною передумовою й умовою вирішення завдань всебічного психічного розвитку дошкільників, засвоєння ними рідномовних і загальнолюдських цінностей у сензитивному періоді. Мета дослідження – теоретичне обґрунтування структурних елементів і напрямків експериментальної програми логоритмічних занять для дітей з порушеннями мовлення, розробка та практична апробація комплексу логоритмічних занять для визначення ефективності впливу логоритміки в системі роботи з дітьми з порушеннями мовленнєвого розвитку в закладі дошкільної освіти.