Abstract:
На сучасному етапі розвитку спеціальної педагогіки одним із пріоритетних напрямів є питання вивчення становлення основних складових мовленнєвої діяльності дітей. Мовленням опосередковані різні види діяльності дитини як на ранніх етапах розвитку, так і на більш пізніх. Формування фонематичних процесів мовленнєвої діяльності в онтогенезі типового розвитку дитини зумовлено постійною потребою у спілкуванні. Проблема формування фонематичних процесів у дітей із загальним недорозвиненням мовлення (надалі ЗНМ) є однією з актуальніших через свою фундаментальність. В основі звичайного розвитку сприйняття, розпізнавання і відтворення мовленнєвих звуків, самоконтролю за власним мовленням лежать сформовані фонематичні процеси. Мета дослідження: перевірити особливості формування фонематичного слуху у дітей старшого дошкільного віку із ЗНМ.