Аннотации:
Розвиток дихальних вмінь у дітей із різними мовленнєвими порушеннями є важливим аспектом логопедичної роботи. Адже, правильне фізіологічне дихання є основою формування мовленнєвого дихання. Мовленнєве дихання в свою чергу є одним із важливих процесів для повноцінного мовленнєвого розвитку дитини. До сьогодні в загальній і спеціальній літературі визнається той факт, що стан мовленнєвого дихання багато в чому зумовлює звукову культуру мовлення дитини. Відтак, для дитини− логопата, мовленнєву практику якої обмежено, крім мовленнєвих механізмів, повинні бути задіяні й інші можливості, які забезпечують створення необхідного для артикуляції струменя повітря, що йде з легенів. Засобами досягнення цієї мети для дітей − логопатів може стати спеціально розроблені завдання із розвитку дихальних вмінь, що сприятиме формуванню злагодженої координації в роботі периферійного мовленнєвого апарату, мовленнєвих механізмів мозку й дрібної і загальної моторики дитини. Мовленнєве дихання− це система довільних психомоторних реакцій, тісно пов'язаних з виробництвом усного мовлення. Характер мовленнєвого дихання підпорядкований внутрішньому мовленнєвому програмуванню, а значить семантичному, лексико− граматичному і інтонаційному наповненню висловлювання. Мета дослідження – розробити змістове наповнення та прийоми роботи для розвитку мовленнєвого дихання у дітей із різними формами порушень мовленнєвого розвитку.