Abstract:
На сучасному етапі розвитку спеціальної освіти відбувається переосмислення концептуальних підходів до навчання і виховання дітей та підлітків, які мають психофізичні вади, та змісту їх корекційного навчання. Плавання, з огляду на вплив водного середовища, є важливою складовою системи фізичного виховання учнів спеціальних шкіл усіх видів. На необхідності його використання у навчально-виховній роботі з дітьми з порушеннями психофізичного розвитку наголошували у своїх працях Н.Г. Байкіна. У дослідженнях В.С. Автандиляна, В.В. Кім, С.Б. Раку, Є.С. Черник доведено позитивний вплив плавання на загальний психофізичний розвиток учнів. Природно, що стан здоров’я, загального фізичного розвитку учнів є важливою передумовою підготовки їх до майбутньої трудової діяльності. Саме тому важливим завданням фізичного виховання дітей з порушеннями інтелекту є фізичне оздоровлення, створення умов для корекції недоліків фізичного розвитку та загартування організму. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та розробити методику корекційних занять із плавання, що сприяють психофізичному розвитку підлітків з порушеннями інтелекту.