Abstract:
Важливим напрямком у вивченні змістового компоненту читання у дітей з порушеннями мовлення є розробка превентивного впливу. Особлива увага приділяється особливостям і варіантів можливих порушень у розвитку основ читацької компетентності - здатності перетворювати зміст тексту в зміст особистого досвіду читача. Наше дослідження спрямоване на вивчення особливостей становлення читацької діяльності дітей з порушенням мовлення – оволодіння практичними навичками перцептивно-змістової обробки тексту при переході до самостійного читання. На даному етапі в учнів із ЗНМ можливе виникнення труднощів, обумовлених їх мовленнєвими та когнітивними особливостями. Це дозволяє говорити про необхідність створення спеціальних умов для попередження порушень перцептивно-змістової обробки текстів, і одним із завдань пропедевтичного впливу має стати цілеспрямоване формування навичок роботи з текстом на предметно-денотативному, лінгвістичному та концептуально-оціночному рівнях. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні та розробці змісту логопедичної роботи з формування змістового компоненту читацької діяльності молодших школярів із ЗНМ, інтегрованих в загальноосвітній процес.