Аннотации:
В останнє десятиріччя в багатьох країнах світу, в тому числі і в Україні, велика увага приділяється проблемі формування екологічної культури особистості підростаючого покоління. Розробляються нові наукові концепції, приймаються нормативні документи, в яких відображено значення екологічної культури, виховання та освіти, необхідність забезпечення безперервності даного процесу в різних освітніх установах. В Україні вживаються заходи щодо включення екологічної освіти в число обов'язкових навчальних предметів освітніх установ системи загальної і спеціальної освіти, передбачаючи розробку відповідних державних освітніх стандартів і навчально-методичних посібників. У зв'язку з цим особливої актуальності набуває необхідність забезпечення учнів з порушеннями інтелекту базовими екологічними знаннями, вміннями і навичками, необхідними для усвідомленого поведінки в навколишньому середовищі, однак теоретичні та прикладні аспекти даної проблеми в спеціальній педагогіці розроблені недостатньо. Мета дослідження: виявити і обґрунтувати науково-теоретичні та педагогічні умови процесу формування екологічної культури в спеціальних школах і розробити методичну систему заходів, спрямованих на підвищення ефективності даного процесу.