Аннотации:
З огляду на те, що освітній процес у вищій школі конструюється обома суб’єктами, – викладачем і студентом – надзвичайно важливим аспектом гуманізації ми вважаємо їх обопільні потребу і прагнення до афіляції, що є біопсихосоціальною підставою трансформації всієї системи професійної підготовки на проголошених засадах. Окрім того, аксіопсихологічний потенціал гуманізації професійної підготовки соціальних педагогів суттєво залежить від міри «співжиття» рудиментарних залишків тоталітарного минулого у вигляді авторитарних світоглядних настанов і маніпулятивних патернів. Особливо важливе значення має інтегральна налаштованість особистості на дружелюбне ставлення до інших людей і допомагаючий стиль взаємин. Наявність гармонійної аксіопсихологічної структури особистості, відсутність у ній несумісних і суперечливих ціннісних орієнтацій, соціальних атитюдів, акцентуйованих рис характеру слугує ще одним критерієм ефективної гуманізації соціально-педагогічної освіти. Об’єктом дослідження є процес гуманізації професійної підготовки соціальних педагогів. Предмет дослідження – аксіопсихологічний потенціал професійно-особистісного становлення соціальних педагогів в умовах ЗВО. Мета дослідження полягає в діагностиці аксіопсихологічного потенціалу гуманізації професійної підготовки соціальних педагогів на предмет його відповідності вимогам відкритого демократичного суспільства і функціональним обов’язкам представників даної професії.