Abstract:
Уміння ефективно спілкуватися і розуміти співрозмовника – один із найголовніших чинників успіху в будь-якій сфері сучасного життя. Успішно навчатись у школі, побудувати кар'єру, знайти близьке коло друзів, досягти успіху і визнання неможливо без уміння ефективного та осмисленого спілкування. Комунікативна компетентність є надійним фундаментом здорових міжособистісних стосунків і професійного успіху. Вдосконалення навичок міжособистісного спілкування може відкрити перед людиною нові можливості. Коли ми правильно і точно висловлюємо свої думки, наша позиція стає зрозумілою іншим людям. Актуальність теми дипломної роботи полягає в тому, що знання того, як учні з різними нозоологіями порушень сприймають і розуміють прихований зміст дозволяє не лише правильно добирати методи, зміст та прийоми корекційної роботи, а й готувати учнів до повноцінного спілкування в суспільстві, яке на даному етапі свого розвитку сповнене прихованим змістом, натяками, сленговими словами, емоджі та іншими нетиповими засобами комунікації, які важко засвоюються учнями з ООП без попереднього спеціального навчання та виховання культури мовлення. Саме тому вагомого значення набуває процедура дослідження цієї якості у дітей з особливостями освітніми потребами. Мета дослідження – дослідити вплив категорій порушення та рівня інтелекту на розуміння учнями прихованого змісту.