Abstract:
Ефективність процесу навчання потребує формування пізнавальної активності учнів, що являє собою якість особистості, яка характеризує ставлення дитини до процесу пізнання та навчання. Для активізації та підвищення пізнавальної активності слід створювати спеціальні умови та використовувати різні методи навчання, зокрема, методи стимулювання з метою формування мотивів навчання та пізнавальних інтересів учнів. Наявність інтересу завжди позитивно впливає на результат будь-якої діяльності. Сформовані пізнавальні інтереси є запорукою успішності навчальної діяльності, оскільки, коли учні зацікавленні навчальним матеріалом, вони докладають більше зусиль для його засвоєння, проявляють активність у вивченні. Проте наявність інтелектуальних порушень негативно впливає на формування пізнавальних інтересів та мотивів навчання, що відображається на результатах навчальної діяльності. Мета дослідження – визначити особливості пізнавальних інтересів молодших школярів з інтелектуальними порушеннями та їхній вплив на успішність навчальної діяльності учнів.