Abstract:
Розвиток особистості учнів з інтелектуальними порушеннями значною мірою залежить від того, наскільки умови навчання та виховання відповідають її можливостям. Організація корекційно спрямованого навчання є запорукою подолання наявних інтелектуальних порушень та розвитку гармонійної особистої дітей. Одним із основних психічних процесів, на який слід спрямовувати корекційний вплив у роботі з дітьми з інтелектуальними порушеннями є мислення, що забезпечує цілісне пізнання світу. Мислення займає провідне місце серед пізнавальних процесів та забезпечує відображення навколишньої дійсності у всіх зв’язках та відношеннях. Мислення є об'єктом досліджень різних галузей науки. Першою наукою, яка вивчала правила та закони наукового (понятійного) мислення була логіка. Філософія вивчає мислення у контексті теорії пізнання. Філософів цікавлять питання первинності мислення чи матерії. У філософії мислення розглядається передусім як суспільно-історичний процес, як історичний розвиток пізнавальних можливостей людства. Мета дослідження – визначити особливості та рівень розвитку операцій мислення учнів з інтелектуальними порушеннями молодшого шкільного віку.