Аннотации:
Складні і неоднозначні процеси, що відбуваються останнім часом в Україні і в світі, зумовили необхідність посилення виховної роботи по всіх значимих напрямками духовного життя суспільства. Посилення процесів глобалізації, розширення меж і збільшення темпів соціальної та культурної мобільності об'єктивно знижують ступінь, характер і інші параметри особистісної ідентичності, сприяють наростанню нігілістичних настроїв. Розвиток засобів масової інформації, мережі Інтернет, соціальних мереж посилило вплив іншокультурних зразків мислення та поведінки, що призвело до певної переоцінки традиційних українських духовних цінностей. Однією з найважливіших завдань школи в умовах національного відродження України є виховання гармонійної, духовно багатої і національно свідомої особистості. І таке завдання надає особливого значення вдосконаленню процесу національних почуттів старшокласників з порушеннями слуху в закладі загальної середньої освіти з порушенням слуху. Проблема розвитку національних почуттів має особливу актуальність в старшокласників, оскільки саме в цей період соціальний розвиток здійснюється не тільки у процесі стихійного впливу зовнішніх факторів, а й в цілеспрямованому, організованому педагогічному процесі. У зв'язку з цим зростає значення адекватного вибору умов і засобів, що дозволяють здійснювати національне виховання старшокласників з максимальною ефективністю. Мета роботи – розробити педагогічні умови підвищення ефективності процесу розвитку національних почуттів старшокласників з порушеннями слуху у закладі загальної середньої освіти для дітей з порушеннями слуху.