Аннотации:
На сучасному етапі в Україні відбувається якісні зміни в системі спеціальної дошкільної освіти дітей з мовленнєвими порушеннями. Свідченням цього є оновлення структури та змісту роботи дошкільних навчальних закладів та інклюзивно-ресурсних центрів, в яких зосереджується увага на особистісний та психофізичний розвиток даної категорії дітей, здійсненні навчально-виховного процесу й корекції їх мовленнєвого розвитку. Метою спілкування виступають два аспекти: підтримка соціальних контактів і обмін інформацією. Усі ці аспекти комунікації представлені в мовленні дитини і активно нею засвоюються. Саме формування мовленнєвих функцій спонукує дошкільника до оволодіння мовленням, його фонетичним, лексичним, граматичним складом, що є основою процесу спілкування. Навички спілкування виступають як основна форма мовленнєвого спілкування, на основі якої з’являється зв'язне мовлення. Виділяються дві основні сфери спілкування дошкільника - з дорослим і з однолітком. Із самого раннього віку дитину у діалог включає дорослий. Далі досвід мовленнєвого спілкування з дорослими дитина переносить у свої стосунки з однолітками. Мета дослідження – з’ясувати теоретико-практичні аспекти проблеми мовленнєвого розвитку дітей із загальним недорозвитком мовлення, особливостей формування навичок спілкування у них засобами сюжетно-рольової гри.