Abstract:
Важлива роль у розвитку культури і духовності в Україні, згідно з Державною національною програмою "Освіта" (Україна XXI століття) та Концепцією загальної середньої освіти, відводиться шкільному навчанню. Головне завдання сучасної загальноосвітньої школи українські науковці вбачають у розвитку гармонійної, високодуховної особистості, здатної до самовдосконалення та активної участі в соціальному житті країни (І. Бех, В. Синьов, О. Хохліна та ін.). Повною мірою це стосується навчання й виховання дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку (ПМР) (Н. Гаврилова, С. Конопляста, Є. Соботович, В. Тарасун, М. Шеремет та ін.). кожна дитина має індивідуальні, соціальні та паталогічні особливості розвитку, тому недосконалість утворення звуків мовлення у них не зникає, а переходить у стійке порушення. Причини виникнення порушень фонематичних процесів у дітей різні і їх розглядають з точки зору анатомії, фізіології, нейропсихології, психолінгвістики та інших наук. Та все ж залишилося ще багато невисвітлених аспектів даної проблеми. Недостатньо досліджена корекційна робота з дітьми в яких порушенні складні форми фонематичного аналіз. В основному робота спрямована на вдосконалення таких фонематичних процесів як сприймання, увага, контроль та уявлення. Сучасна психологія та дефектологія продовжує науковий пошук нез’ясованих питань методологічного, теоретичного та експериментального плану. Мета дослідження: розроблення методичного забезпечення з корекції складних форм фонематичного аналізу у дітей 7-го року життя.