Abstract:
Активне виконання батьками функцій навчання і виховання своєї дитини робить сім'ю фундаментальною інституцією, яка безпосередньо формує подальшу долю нового покоління, інтегрованого до сучасного суспільства. Відтак, на батьків покладається соціально важливе завдання створення сімейного середовища сприятливого для розвитку дитини, очікується активна участь у її навчанні. Важливо мотивувати батьків до розвитку взаємних стосунків з дитиною, адекватного розпізнання і задовільнення її емоційних, інтелектуальних та соціальних потреб. Як у світоглядному, так і в практичному сенсі зв'язок успішного розвитку дитини з відповідальним ставленням батьків до різноманітних аспектів її виховання відзначався філософськими та педагогічними школами від давнини до сучасності. Нині, на етапі значних соціальних, технологічних та інформаційних змін, які слугують каталізатором формування особистості і трансформацій у соціумі, проблема батьківського впливу на дитину набуває особливої актуальності. Правильно розвинуте мовлення є одним із основних показників готовності дитини до успішного навчання в школі. Недоліки ж мовлення можуть призвести до неуспішності в навчанні та викликати невпевненість дитини в своїх силах. Мета дипломної роботи полягає у вивченні особливостей сімейного виховання дітей з вадами мовленнєвого розвитку та обґрунтування умов, ефективних для корекції загального недорозвитку мовлення у дітей в сім’ї.