Аннотации:
Протягом останніх десятиліть спеціалісти (педагоги, психологи, логопеди та соціальні працівники) значну увагу приділяють взаємозв’язку між розвитком дитини та соціальними умовами, в яких вона виховується. Велика кількість негативних впливів призводить до порушення соціогенезу та затримки розвитку, в тому числі мовленнєвого. Діти з порушеннями мовленнєвого розвитку потребують спеціальної корекційної допомоги. Так, на проблемах формування та корекції окремих функцій у дітей із порушеннями мовлення зосередили свої наукові зусилля Т.О.Власова, І.І.Мамайчук, Н.М.Стадненко, С.О.Тарасюк, М.В.Шевченко, та ін. Зокрема, це система факторів, що призводить до проявів психологічної дезадаптації, подолання відхилень у психічному розвитку на адаптаційному етапі перебування в інтернатних умовах, особливості розвитку та корекції соціально дезадаптованих дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку дошкільного віку у системі психолого-педагогічної роботи. Відсутність науково-методичного забезпечення розвитку адаптаційних процесів у дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку дошкільного віку негативно відображається на соціогенезі та навчально-виховному процесі. Мета дослідження: здійснити діагностику, обґрунтування та розробку психолого-педагогічного забезпечення корекції дезадаптації дітей із порушеннями мовленнєвого розвитку дошкільного віку, які перебувають у спеціальних інтернатних закладах.