Abstract:
Мовленнєва компетентність дошкільників передбачає опанування ними лексичним компонентом, який представлений великою кількістю мовних засобів та мовленнєвих умінь. Важливе місце серед них посідають лексичні засоби та уміння щодо їх правильного використання у мовленнєвій діяльності. Ці уміння слугують для здійснення важливих мовних операцій на різних етапах сприймання та породження висловлювань. Результат засвоєння лексичного компоненту виявляється у здатності дошкільника адекватно розуміти і правильно вживати лексичну семантику відповідно до контексту, до цілей спілкування, з дотриманням норм лексичної сполучуваності. Лексичний компонент української мови представлений системою мовних одиниць для позначення назв, дій, ознак, станів предметів чи явищ, їх кількості, розміру, форми та інших характеристик, а також для позначення просторових часових взаємовідношень між об’єктами навколишнього. В онтогенезі мовлення дитина опановує лексичну системність поступово і мультивекторно, засвоює одночасно різну лексичну семантику. Мета роботи: розроблення дидактико-методичного забезпечення з розвитку лексичного компоненту на матеріалі дієслівної лексики у старших дошкільників із загальним недорозвитком мовлення.