Аннотации:
Фонетико-фонематичний недорозвиток – порушення процесів формування вимовної системи рідної мови у дітей з різними порушеннями мовленнєвого розвитку внаслідок недоліків сприймання та вимови фонем.Розвиток мовлення, у тому числі вміння чітко вимовляти звуки і розрізняти їх, – володіти фонематичним слухом, одне з основних завдань дошкільної ланки освіти у контексті підготовки до навчання у школі (запорука успішного засвоєння письма і читання: письмове мовлення формується на основі усного, і діти, які страждають недорозвиненням фонематичного слуху входять у «групу ризику» відносно загальної шкільної неуспішності та формування дислексії та дисграфії зокрема. Отже, фонетико-фонематичний недорозвиток є складним порушенням. На сьогоднішній день ця проблема вимагає подальшого поглибленого вивчення, так як ускладнює спілкування дитини з оточуючими, накладає відбиток на характер, створює невпевненість дитини у своїх силах. В силу ряду причин проблема формування фонематичних процесів у дошкільників з фонетико-фонематичним недорозвитком є актуальною, так як продовжує вивчатися і кількість дітей з таким порушенням мовлення збільшується. Метою дослідження є: вивчення особливостей сформованості та процесу формування фонематичних процесів у старших дошкільників з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення.