Abstract:
За відомостями української та зарубіжної статистики, кількість дітей із заїканням кожного року збільшується. Аналіз досліджень і публікацій доводить, що проблема заїкання не втрачає своєї актуальності в умовах сьогодення, незважаючи на досить тривалу історію її вивчення. На даний час заїкаються приблизно 2,5 % дітей дошкільного віку. У зв’язку з цим, актуальним залишається питання удосконалення логокорекційної роботи з дошкільниками, які мають мовленнєві розлади. Розвиток мовлення є важливим надбанням дошкільного періоду, формування усного зв’язного мовлення у дітей із заїканням розглядають як процес особистісного становлення кожної дитини відповідно до її індивідуальних можливостей, що забезпечує успішність соціальної інтеграції дошкільника у шкільне життя. Мета дослідження – розробити, науково обґрунтувати та експериментально перевірити комплекс вправ дихальної гімнастики як засіб розвитку мовленнєвого дихання дітей із заїканням дошкільного віку.