Аннотации:
Порушення голосу виникає в найбільш працездатному віці – від 25 до 55 років. Ураховуючи дані фоніатричних досліджень, доходимо висновку, що в процесі професійної діяльності є два основних «критичних» періоди: перший, коли відбувається адаптація до голосового навантаження, що співпадає з першими трьома роками професійної роботи, а другий – з останніми, коли проблеми з голосом накопичуються. Незначне зниження рівня розповсюдженості порушень голосу між означеними періодами пояснюється тим, що в професії залишаються ці люди, голосовий апарат яких поступово адаптувався до рівня голосового навантаження. Високий рівень порушень голосу серед педагогів і стрімка тенденція до його зростання змушує детально вивчати причини, що спричиняють їхнє виникнення. Мета дослідження полягає в науковому обґрунтуванні та в пошуку шляхів запобігання порушень голосу у педагогів освітніх закладів.