Аннотации:
Розвиток гармонійної особистості є складним багатоступеневим процесом, ускладнювати який можуть різноманітні негативні чинники. Одним з них є порушення мовленнєвої діяльності, які негативно впливають на усі сторони особистості дитини, зокрема, на самосвідомість, важливою ланкою якої виступає самооцінка. Особливо цей вплив помітний та вагомий у період дошкільного дитинства, коли починається активне усвідомлення дитиною власного "Я", формується початкова оцінка власної особистості на основі оцінки оточуючих: батьків, педагогічного колективу, однолітків, друзів, тощо. Порушення мовленнєвого розвитку можуть стати перешкоджаючим фактором до встановлення позитивного контакту між дошкільником та його оточенням, що, в свою чергу, призводить до негативних емоційних переживань та формування неадекватної самооцінки. Мета дослідження – розробка та апробація методів навчально-корекційної роботи, що спрямована на формування адекватної самооцінки у дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення.