Abstract:
В даний час є великий контингент дітей дошкільного віку із загальним недорозвиненням мови (ЗНМ), для яких не виявлено і не обґрунтовані з позицій сучасних наукових досягнень сутнісні характеристики процесу формування основ патріотичного виховання дошкільників з порушеннями мовлення. Недостатньо визначені і не досліджені в практичній діяльності педагогічні умови, що детермінують дане явище. Діти з ЗНМ відчувають значні труднощі в мовленнєвій діяльності, які носять багатоаспектний характер: несформованість почуття мовлення; нездатність до побудови розгорнутих висловлювань; інертність у виборі мовних засобів, обумовлену недоліками когнітивно-мовленнєву діяльність. Патріотичне виховання, будучи важливою і невід’ємною складовою духовно-морального розвитку особистості дитини з недорозвиненням мовлення, може і повинно служити засобом в корекційно-розвивальній роботі з даною категорією дітей. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально визначити педагогічні умови для патріотичного виховання дітей з порушеннями мовлення в дошкільних установах.