Abstract:
Найважливішою психічною функцією людини є мовлення – основний засіб спілкування людей. Але мова – це не лише найважливіше знаряддя спілкування людей, а й могутній засіб набуття знань. Без розвиненої мови діти не зможуть здобути міцних і ґрунтовних знань з основ наук, не зможуть гармонійно розвиватися. Від рівня мовленнєвого розвитку дітей залежить і успішність їх навчання в школі. Рухова активність є потужним біологічним стимулятором життєвих функцій дитячого організму. Потреба в рухах становить одну з основних фізіологічних особливостей дитячого організму, будучи умовою його нормального формування і розвитку. Рухи, адекватні фізіологічним можливостям дітей завжди виступають як оздоровчий фактор, підвищується емоційний тонус, з’являється почуття радості, задоволення. Фізичні вправи, рухливі ігри та психогімнастика при правильному психолого - педагогічному підході є потужним оптимизирующим фактором. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально виявити особливості розвитку і становлення мовлення у молодших школярів з затримкою психомоторного розвитку.