Аннотации:
Сучасний етап розвитку корекційної педагогіки та спеціальної психології характеризується підвищенням рівня уваги щодо вивчення дітей з порушеннями психофізичного розвитку, зокрема надання їм необхідної комплексної (медичної, психолого-педагогічної та соціальної) допомоги (А. Богуш, В. Бондар, В. Синьова, В.Тарасун, М. К. Шеремет). Стан мовленнєвого дихання багато в чому визначає звукову культуру мовлення дитини (М. Алексєєва, В. Яшина). Вченими, на жаль, ще недостатньо розроблені механізми мовленнєвого розвитку дітей старшого дошкільного віку, зокрема, не достатньо виявлено його складові, які здійснюють продукування мовлення. Одним з таких системоутворюючих чинників мовлення є мовленнєве дихання (Л. Белякова, А. Максаков).Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні та розробленні методики формування і корекції мовленнєвого дихання у дітей старшого дошкільного віку з ЗНМ.