Аннотации:
Вагомість та актуальність вивчення невербальної поведінки лідерів в учнівських колективах визначається насамперед тим, що лідерство являє собою один із найбільш значущих факторів групової інтеграції, які сприяють досягненню групових цілей із найбільшим ефектом. Будь-який учнівський колектив функціонуватиме значно ефективніше (як у навчально-організаційному, так і соціально-психологічному аспекті), якщо вчитель у своїй педагогічній діяльності спиратиметься на допомогу учнів-лідерів. Також лідери можуть виступати також як дезорганізатори, тому педагог повинен вміти їх виявляти та коригувати їх діяльність. І саме знання особливостей невербальної поведінки таких учнів допоможе педагогу вчасно виявити їх у класі. Мета дослідження – виявити специфічні особливості невербальної поведінки лідерів учнівського колективу.