Abstract:
На сучасному етапі в Україні спостерігається тенденція до зростання чисельності дітей з функціональними обмеженнями, а також сімей, що виховують дітей з особливими освітніми потребами. За даними ООН, у світі нараховується приблизно 450 млн людей з обмеженими можливостями і майже 200 млн з них – діти. Сім’ї, що мають дітей з порушеннями фізичного чи психічного розвитку, – це одна з найбільш уразливих груп населення. Соціальна підтримка таких сімей передбачає розв’язання цілого комплексу проблем, пов’язаних з допомогою дитині: з її соціальною реабілітацією, лікуванням, освітою, соціальною адаптацією й інтеграцією в суспільство. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність соціально-реабілітаційної програми для сімей, які виховують дитину з особливими освітніми потребами.