Аннотации:
Сучасне суспільство характеризується посиленням уваги до потреб та можливостей самовираження кожної людини в колективі. Це актуалізує необхідність пошуку інноваційних підходів до здійснення ефективної соціалізації в колективі, аналізу теоретичних положень і практичних способів посилення виховного впливу на колектив. У загальній педагогічній науці колектив розглядається як один з ефективних факторів формування особистості, в якому налагоджена чітка система співпраці, взаємодопомоги, дисципліни та відповідальності всіх його членів. Саме через колективну діяльність школярі з інтелектуальними порушеннями на практиці засвоюють моральні норми і починають усвідомлювати, що вони виступають необхідними умовами самостійного життя та участі у суспільній діяльності. У колективі цих дітей відкривається можливість для спілкування, забезпечується рівноправне становище у міжособистісних стосунках, можливість для самоствердження. Саме тому, необхідний пошук найбільш ефективних шляхів формування колективу учнів з інтелектуальними порушеннями, що і зумовило вибір теми дипломної роботи магістра. Мета дослідження – дослідити особливості формування колективу учнів з інтелектуальними порушеннями.