Abstract:
Однією з засад психогенезу особистості є пізнання і перетворення людиною світу, що її оточує. Людина самостійно формує у собі модель світу, яка є центральною частиною її психічного життя. Цю модель спеціалісти описують у вигляді взаємодії таких великих блоків, як психічні функції, структура цінностей, цензура і система психологічного захисту – бар’єрів. Когнітивна, тобто пізнавальна, сфера особистості має принципове навантаження у плані побудови моделі світу. Серед пізнавальних процесів виділяють відчуття, сприймання, пам’ять, мислення, увагу, уяву. Відчуття, сприймання і уявлення існують як у людини, так і у тварини. Однак ці форми чуттєвого відображення у них не є тотожні. Праця і мовлення сформували специфічно людські відчуття і сприймання, які відрізняються змістом, фізіологічними механізмами і місцем у процесі пізнання. У тварин це, як правило, вища форма орієнтування, а у людини – початкова форма пізнання. Мета: дослідити особливості розвитку процесів сприймання у дітей з порушеннями мовлення.